Sammanfattning av Göteborg / Liseberg!

 
Starbucks! <3
 
Hotellet!
 
Polskastäng!
 
Liseberg:
 
Vårt hotell låg ca 2 km från Liseberg, så vi gick dit. Vi kom fram ca en halv timme innan dom öppnade så vi ställde oss i kö. När dom öppnade så ställde vi oss i kö och som gick ganska snabbt så sen var vi inne. Berättar om alla attraktioner samtidigt som jag lägger ut bilderna så ni får se hur dom ser ut :)
 
Lisebergsbanan:
En väldigt lång och rolig berg och dalbana. Den var värsta skönåkningen så det var bara roligt och mysigt att åka över den :)
 
Kanonen:
Denhär var den jag var mest rädd över. Jag var ju där med Tyra och hon hade varit här förra året, och hon sa att den inte var så farlig. Bara grejen med att den gick från 0-80 km/h på två sekunder var skrämmande nog liksom. När vi hade satt oss i den så åkte den lite framåt och lite bakåt och sen SWIISSSHH framåt. Först kom dendär skruven som inte alls var rolig, kändes typ som jag skulle kräkas. Sen kom loopen och den var bara rolig. Sen kom en grej jag inte var med på.. I slutspurten så åkte man FREAKING UPP OCH NER. HAHAHA roligaste evaahh
 
Balder:
En riktigt rolig Berg och dalbana! Gjord i trä, och utsedd till världens bästa bergohdalbana i trä! WOOOW HAA! Första backen ner (den längst till höger) sög lite i magen, men det är ju så det ska vara! :D Sen efter det var den bara rolig :) Det var roligt att sitta långt bak eftersom då ryktes man med mera i guppen liksom! Defenitivt ett måste om ni är på Liseberg! 
 
Uppswinget:
Troligast den jag tyckte mest om på hela Liseberg! Man svingades fram och tillbaka så man nästan snurrade runt! Sjukt kul!! :D Om man satt på "rätt" sida så hade man utsikt över hela Göteborg, helt sjukt vackert!
 
Kållerado:
En vattenattraktion! :D Ni ser ju hur man satt haha... Om man hade tur så blev man inte blöt, men vi hade VERKLIGEN inte turen med oss kan man säga.. Vi åkte under två fucking vattenfall och blev dyngsura + att vi fick flera tusen vattenstrålar i ansikterna hahahah! ASROLIG!!! :D
 
FlumeRide:
En till vattenattraktion.. Här satt man ju i en stock och åkte runt lite.. Man åkte nerför 2 st nerförsbackar, första backen var 9 meter lång och den andra backen för 14 meter lång. När man hade åkt ner för en backe så bara vällde det in vatten haha.... Ha inte ömtåliga grejer med dig och ta den sist haha... Lol
 
Sååååå det var dom jag åkte, sen så åt vi och lite sånt oxå! :D 
 
PUSSSS
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0