Onsdag den 28 November

Hejsan!
Idag så är det onsdag, om man kan hålla ordning på dagarna haha :) 
Men igår hände nånting som har hänt 2 gånger tidigare. Jag fick någon slags attack. 
Det var typ att magen sögs innåt och ja g kunde knappt andas. Efter någon timme så gjorde det inte lika ont, men lite ont gjorde det. 
Pappa ringde sjukvårdupplysningen, och dom sa att det kunde vara magkatarr.
Jag googlade lite på det nu, och här är dom vanligaste symptomen. Och typ alla stämmer in på mig.
  • smärta eller obehag i övre delen av magen
  • tidig mättnadskänsla när du äter
  • hungersugningar i magtrakten
  • illamående och rapningar
  • halsbränna, som egentligen är ett eget tillstånd, men ibland kan vara ett delsymtom vid dyspepsi.
 
Och orskar kan vara stress, alkohol, rökning m.m. Men stress kan det mycket väl vara. 
Mycket med skolan, och mycktet på sidan av skolan...
 
Men nästa gång det händer så ska jag kanske åka in till sjukhuset och kolla vad det är, eftersom det inte är roligt och få det :( 
 
Hörs senare med ett gladare inlägg....
 
//Emilia :*
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0