Om Romme!

 - Nu blir det om i fredags -
 

Jag gick upp 04.50 och sminkade mig och klädde på mig alla lass med kläder, först ett par legging och ett linne, sen onepiece och sen kofta, sen jacka med täckisar, men jag tog bara på mig dom första två lagrerna, sen så drack jag en drickyoghurt till frukost, sen så packade jag ner mina mackor, mina drickor, en till drickyoghurt, plånbok, mobil och mitt godis. Sen så var det typ dags att gå, så jag tog på min altting, och satte på min halsduk, mössa, vantar och allt. 
 
Sen så typ halvvägs till skolan så bah, JÄVLA SKIT, JAG HAR GLÖMT MINA SKIDGLASÖGON.
Så jag kuuutade hem (var hos mamma) och hämtade dom, sen så sprang jag tillbaka till skolan.
Man skulle vara i skolan klockan 06.00 och jag kom dit PRECIS i tid. 
Sen så väntade vi på bussen innan dom hade upprop, så gick vi in och satte oss. 
Jag satt bredvid min kompis My, och framför oss satt våra kompisar Hanna och Jasmina.
Sen så åt jag en drickyoghurt, lyssnade på musik, åt godis (typ 06.45 haha) och bara hade allmänt roligt.
Sen så gick solen upp, och det var väkdigt nära Romme, sen när vi såg backen så börjde dom dela ut våra skipass och lunchkuponger, samt våra bokningsnummer, jag hade nr.26 så det var rätt långt bak.
 
Sen när vi kom fram ställde vi upp, och hämtade ut våra skidor, pjäxor och hjälm.
 
Sen så bytte vi om, och sen så var det bara tt ge sig ut i backen.
Eftersom My aldrig hade åkt skidor förut, så började vi i den lättaste backen. 
Vi som åkte tillsammans var jag, My, Jasmina, Hanna och våra två kompisar Bette och Julia.
Sen så efter två åk ville jag, Jasmina och My åka fråm toppen, så vi satte oss i en sittlift, och vi sa inte till Bette, så när vi satt i liften så åkte vi över dom, så vi bah: HEEEJ BETTE!!
Och hon bah: nää……
 
Sen från topppen tog vi en skön grön skogsbacke ner, hela pisten ner var typ 1,5 kilometer, den var supermysig.
Sen så åkte vi kanske i 3-4 timmar i streck, sen så gick vi in i toppstugan och fikade. Jag tog en varm choklad med grädde och en morotskaka. 
 
Sen så åkte vi ut igen, sen så åkte vi superlänge mer. Då åkte vi bla i funparken.
Sen så åt vi lunch, jag tog en hamburger-meny (vi hade ju fått lunchkupong).
Sen så satt vi där och pratade lite, och sen så åkte vi i kanske en och en halv timme till, och sen så skulle vi åka hem. Så vi gick och lämnade våra skidor och allt, sen så satte vi oss i bussen och åkte hem.
 
På bussen så lyssnade jag på hela TAKE ME HOME- albumet, och sen så sov jag tills vi var typ framme, vaknade kanske 20 minuter innan eller nåt.
 
När vi kom fram så stog jag och väntade lite på pappa, sen så åkte jag hem, åt middag dushade och sen så läste jag på datan (WATTPAD FTW) och sen så sov jag, somnade som en stock, var så himla trött.
 




Cred till er som orkade läsa allt, men jag orkar inte ladda in bilder nu, så gör det senare, puss!!
 
//Emilia
 
 
Haha, älskar denhär bilden.. <3 Memories <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0